Kwaliteitsmanagement
Kwaliteitsmanagement wil zeggen: het bezighouden met het optimaliseren van de kwaliteit van een product, productieproces, dienst of organisatie. Het is geen afgebakend vakgebied, het komt terug in alle delen van het management van een onderneming. Het verbeteren van de kwaliteit is iets waar een organisatie op kan sturen. Hierbij staat altijd de (interne) klant centraal. Kwaliteitsmanagement houdt zich bezig met het verbinden van de verschillende bedrijfsonderdelen die output leveren aan het uiteindelijke resultaat. De kwaliteitsmanager houdt de organisatie 'scherp' en stelt de klant in de (bedrijfs)processen centraal. De kwaliteitsmanager is continu op zoek naar verbeteracties en is gericht op innovaties en het implementeren hiervan. Kwaliteitsmanagement is geen onderdeel op zich zelf, maar dient een geïntegreerd geheel te zijn in de totale bedrijfsvoering.
Onze eigen aanpak om tijdrovende ISO 9001-, We Care- en HKZ-kwaliteitstrajecten professioneel te begeleiden als preferred supplier van een gerenommeerd certificeringsinstituut. Hierbij staat vooral de optimalisering van werkprocessen en klant- en medewerker tevredenheid centraal.
Specialist op het gebied van Kwaliteitsmanagement:
Bianca van Nunspeet
Beleidsadviseur, onderzoeker, projectleider